söndag 26 oktober 2008

Vintertid

Man ska ju få 1 timmes sovmorgon när man ställer om till vintertid (normaltid). Det gäller inte när man har småbarn....

För att de inte skulle vakna alltför tidigt imorse höll jag dem uppe till 20.30 igår kväll. Som om det skulle hjälpa.... Man blir ju lagom glad när man blir väckt kl 04.40 av en liten krabat som tidigare på natten kommit och lagt sig brevid mig. Lyckades få honom att somna om precis när den andra ungen går upp kl 05.00 på toaletten. Och hon är inte tyst när hon öppnar sin dörr och toaljuset från badrummet lyser rakt in i vårt sovrum. Min sovrumsdörr var ju vidöppen p.g.a att sonen tidigare på natten öppnat den när han skulle in. Så självklart vaknar sonen igen! Suck!! De börjar leka, sjunga och tjoa och jag är rädd vad grannarna ska tycka (jag vet ju att det hörs). Efter en stund går de ner och kollar på barnprogram på TV, när de äntligen börjar vid kl 06 på TV4. Jag ligger och halvslumrar nån timme till... usch vad trött jag är idag.

Snart simskola och då ska lilleman följa med, det blir ju spännande. Han kan inte sitta still och är pinsam att ha med på sociala ställen som affärer, restauranger och sånt. Vi undviker det om vi kan... Men eftersom jag är själv med barnen idag måste han följa med.

När jag var inne i P.OP-affären på Outleten häromdagen så vände jag bara ryggen till en sekund för att kolla på strumpor och i nästa ögonblick stod sonen i skyltfönstret dit han hade klättrat upp och stod och lekte bland skyltdockorna. Det blev lite kommentarer på det i affären. Det var bara ett exempel. På restauranger börjar han hoppa på stolar och krypa under borden och göra en massa hyss.... en mardröm! Är man i affärer kan han bara springa därifrån nån helt annanstans och han har kommit bort otaliga ggr.... vagn vägrar han sitta i och börjar då gallskrika. Dottern var inte ens i närheten av sonens sätt. Henne gav man ett par rån i vagnen och så var det bra med det. Papper och penna på restaurang så satt hon och ritade.

Gäsp!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visst är de rara dom små liven