söndag 19 oktober 2008

Slapparhelg

Har varit trött i helgen nu igen. Lördagen var värst eftersom jag dessutom hade huvudvärk hela dagen. Känns lite tjatigt att skriva om detta nu, det verkar gå upp och ner hela tiden med tröttheten. Har ingen lust med nånting. Träningen existerar inte längre. Trist, men jag har inte den den där gnistan som behövs för att ta mig iväg till SATS kl 06.00 på morgonen. Det enda jag hoppas på är att träningslusten ska komma tillbaka OCH att jag ska bli piggare såklart.

I lördags var jag hos min frisör Ullis och färgade och klippte håret. Det blev lite väl mörkt faktiskt och jag ser därför likblek ut i ansiktet. Troligen tvättas väl den värsta mörkheten ur om ett tag.

Annars har det inte hänt så mycket den här helgen. I dag var vi på Bauhaus och köpte ett nytt lysrör till köket, ovanför diskbänken. I valet mellan ett rör med vitt eller gult sken, tog vi ett med vitt sken. Det verkade bäst. Men nu ser det ut som ett sterilt sjukhusljus i köket.....hm.... Vi trodde inte det skulle bli så vitt liksom. Vi tänkte att "gult ljus" låter ju inte heller bra, lite för cosy för ett kök.... Ja, ja - det vita ljuset kanske mattas av efter ett tag (som kanske min hårfärg kommer att göra).

Inga kommentarer: