måndag 20 oktober 2008

Tjatmorsan med kokospannkakor

6-åringar är verkligen en speciell ålder där mammans tålamod sätts på prövning varje dag. Jag känner mig som den där tjatmorsan jag aldrig ville bli.... Varje dag tänker jag att idag ska jag inte tjata så mycket och försöka med en annan metod, men så blir det likadant iallafall. Det börjar redan när man hämtar från skolan. Påklädning går i slow motion... tjat om att hon ska klä på sig. Man vill ju komma hem liksom. Sen fortsätter det hemma. "Sitt ordentligt på stolen (typ 10 ggr), ät inte med händerna, använd kniven när du delar maten, gå och tvätta händerna, sluta reta lillebror, sitt ner i soffan, sänk ljudet på TV:n. Gå och borsta tänderna och gå på toa (typ 10 ggr), ta på dig pyjamasen, välj en bok vi ska läsa". Bla, bla, bla. Blir galen snart!

Idag har barnen ätit vanliga pannkakor och jag och maken kokospannkakor a' la LCHF. Ingredienser, 1 portion: 2 ägg, 1 dl kokosflingor, 0,5 dl grädde, 0,5 dl mjölk, gnutta salt och lite bakpulver. Blanda och låt svälla 30 min. Stek som vanliga pannkakor. Till detta hade jag Mezeyoghurt blandat med lite blåbär. Supergott!!! Och inget mjöl i (såklart iofs) ! Blev proppmätt!

Inga kommentarer: