lördag 4 oktober 2008

LCHF-rapport

Nu har jag kört LCHF-kost i över 4 veckor tror jag. Går jättebra. Det har väl inte hänt så mycket mer med vikten, men det har lossnat lite de senaste dagarna. 4 hg ner.

Ett par jäkligt mysko symptom senaste veckan gjorde dock att jag faktiskt köpte ett graviditetstest igår. Samma symptom som jag hade när jag drabbades av utomkvedshavandeskap i början av 2005 och fick åka in till stora sjukhuset för operation.... Testet var nu inte positivt, tack och lov!!! Så nu slipper jag gå och fundera mer på det iallafall. Man äter ju piller liksom och det är ju minimal chans att det ska hända då, men 100% skydd är det ju aldrig...

Frukost: Mezeyoghurt blandat med en skvätt grädde, linfrön och kokosflingor. 1 kokt ägg. 1 kopp kaffe med grädde och 1 tsk kokosfett (hur normalt är det???).
Lunch: Omelett på 2 ägg med 150 gram bacontärningar och ett par skivor brieost. 1 kopp kaffe med grädde och 1 tsk kokosfett.
Mellanmål: Standardyoghurt blandat med lite grädde och keso, kanel och några sötmandlar.
Middag: Strimlad lövbiff med champinjoner och lök blandat med creme fraiche och dijonsenap. Till det stekt strimlad vitkål med mycket smör i stekningen. Verkligen supergott!

1 kommentar:

Thepas sa...

Men gud vilken drömkost! Jag vill inte ens tänka på vad som skulle hända om jag åt så.

Och otur i turen (eller vad man nu säger) att det inte var en bebis till på väg. Det hade varit roligt! (för oss utomstående i alla fall, hehe)