fredag 24 oktober 2008

Snälla Mamma Dagen

Idag har jag varit Snälla Mamman.

För visst är man snäll om man:

  • Tar med sig sonen till Toys R' Us och köper 2 pussel (hans favoritsysselsättning just nu).
  • Köper en skällande, gående, sittande och bakåtvoltande (!) hund till dottern i dito affär.
  • Köper popcorn och chips åt barnen som fredagsmys.
  • Serverar pannkakor till middag.
  • Har inte tjatat för det har inte behövts (antagligen p.g.a nöjda tacksamma barn med nya leksaker).
  • Har nog varit gladare själv, mer avspänd och inte stressad (jag har ju hunnit med allt hushållsjobb eftersom jag varit hemma torsdag-fredag.

Ska bli spännande att se hur morgondagen blir.... Den kan nog bli bra för jag att sagt att vi ska åka till stallet och titta på hästarna och sen fika på Säby Gård. Dottern älskar att fika där! De har enorma kanelbullar och hemlagad äppelpaj med vaniljsås bl.a..... (fast jag tar ju bara kaffe, suck).

Är själv med kidsen i 4 dagar. Maken åkte till Litauen (Vilnius) igår och kommer hem sent på söndag kväll. Det är en fotoresa med Nikon. Dagis har varit stängt torsdag-fredag p.g.a. planeringsdagar (personalen är i Italien och ska bl.a besöka Reggio Emilia) så jag har varit hemma med sonen. Har fått en hel del gjort, vad sägs om att jag putsat alla fönster! Visserligen bara ut- och insida denna gång, men vilken skillnad det blev. Nu ser man ju ut.

Dagens nöjda-barn-bilder. Ursäkta den dåliga bildkvalitén men det är taget med min mobil, har ingen annan kamera hemma. Den lilla smidiga gick sönder i somras på Gotland... och maken har med sin värstingkamera på resa.


Sonen i full koncentration med nya 20-bitars pusslet. Han älskar att lägga pussel just nu och gör nästan bara det!! Han är så duktig!!!


Dottern med leksakshunden som kan göra bakåtvolter!
Hon har lekt så mycket med den! Hon älskar hundar och har önskat sig en sån här.

Inga kommentarer: