söndag 31 augusti 2008

Årets Tjejmil avklarad

Denna Tjejmil hade jag som mål att klara mig under timmen. Och det gjorde jag faktiskt! Nu har jag inte fått nåt riktigt resultat än, men min egen klocka visade 58,47 min i mål. Ganska nöjd, men jag kunde inte hålla samma tempo de sista 2 km p.g.a att jag fick ont på utsidan av knät och samtidigt kramp i samma bens sätesmuskel. Det kändes som att det hängde ihop. När jag försökte mig på en ökning högg det till i skinkan och det kändes samtidigt som att benet skulle vika sig. Läbbigt, det ville jag inte känna igen, så det blev ingen spurt in i mål. Första 5 km sprang jag på 27,10, det innebär väl ungefär 5.30 min/km om jag inte räknar helt fel? Den tiden var jag väldigt nöjd med. Synd att det inte var ett 5-km lopp jag sprang...

Nu hoppas jag att jag kan träna lite mer löpning fram till Hässelbyloppet 12 okt. Och att då inte behinneinflammationen gör sig påmind igen.

Inga kommentarer: