onsdag 6 augusti 2008

Jag - en tävlingslöpare?

Ur deltagarinformationen för Tjejmilen, som kom igår tillsammans med startbeviset:

"Den första startgruppen är reserverad för de bästa löparna i Tidtagnings-klassen."

• Grupp 1. Start kl 12.00. Denna grupp är reserverad för seedade tävlingslöpare. Grupp 1 är öppen för löpare i Tidtagning-klassen med nummer 1 - 3 000

• Grupp 2. Start kl 12.10. För dig som är verkligt vältränad och van att tävla. Du räknar med att springa på 48 minuter eller snabbare.

osv. Det finns 9 startgrupper.

Mitt startnummer? 2085. Jag fattar ingenting. Jag är knappast nån tävlingslöpare och jag har ej heller uppgett nån seedningstid när jag anmälde mig. För tusan - jag sprang ju på 56.24 förra året. Hur har jag kunnat få en plats reserverad i startgrupp 1 liksom. Nåja, jag tänker iallafall inte ställa mig i den gruppen. Om jag nu kan springa överhuvudtaget alltså. Nu har jag fått nån j-a skit i andra benets häl. Benhinneproblem i vänster ben och hälproblem i höger ben. Yippie...

1 kommentar:

Thepas sa...

Ja just det! Gamlestaden. Det var ett rött hus va? Med fin innergård? Det är helt fantastiskt!