söndag 24 augusti 2008

Inget flyt

När man kämpat en hel vecka med en kalorinivå på 1300 kal (med ETT avsteg, en dag blev det 1750 kal), då vill man gärna se resultat på vågen. För att behålla motivationen att fortsätta liksom. Därför blir man så himla SUR när vågen visar exakt samma vikt som innan jag startade med Viktklubben (igen). Inget har hänt! Det jäkligaste är att jag kan ju inte ge upp och äta som förut för då kommer jag gå upp i vikt. Fast i en rävsax känns det som. Imorgon vill jag se en positiv förändring på vågen, tack! Det är konstigt för annars när jag kört igång med Viktklubben så brukar det försvinna omkring 1 kg just första veckan.

Sen lider jag fortfarande av nån form av träningsvärk eller skada från Midnattsloppet, i ena benet. Baksidan av ena låret känns förkortad och skinkmuskeln är stram och öm. Så när jag springer får jag jätteont i benet och sen i ryggen. Känns som allt bara dragit ihop sig! Jag stretchar som en galning. Är det så här på söndag kommer jag inte kunna springa Tjejmilen! Jag vägrar att plåga mig runt med smärtor. Det känns hela tiden som att har jag inte ont där jag brukar ha ont så får jag ont nån annanstans. Börjar fundera på om det är en ålderskrämpa, att kroppen inte tål tuffare träning lika bra längre? Deprimerande isåfall..

Snart ska jag tugga i mig en knäckemacka med Philadelphia Extra Light och rivna morötter. Yippie!

Inga kommentarer: