lördag 9 augusti 2008

Gräsänka

Idag har jag och 2-åringen haft en mysig lördag, bara vi två. 6-åringen är hos farmor och farfar i Norrtälje sedan igår och tills imorgon. Maken är i Siljansnäs.

Vi fick sova ända till kl 07.30 imorse - skönt, för det blev nästan 9 timmars sömn för min del. Det är man inte helt bortskämd med! Väcktes av maken som gått upp lite tidigare för att kolla väderprognoser, annars kanske man hade sovit ännu längre... Sen skjutsades maken + upphämtad flygkompis ut till flygfältet i Kungsängen. De flög sen iväg till Siljansnäs i Dalarna där de ska vara på en flygträff tills imorgon.

Pannkakslunch och sen sovtimme för sonen medans jag skurade golven i kök + vardagsrum. Sen åkte vi till Vällingby C för att köpa fotoalbum på Clas Ohlson (samma sort som jag redan har, men som nu är fullt). När vi kom dit fanns det naturligtvis inga såna album, jag behöver med fotofickor för formatet 11x15 cm och de var slut. Får se om jag hinner åka till Clas Ohlson i Kista imorgon. Både make och dotter ska hämtas på olika ställen.

Vi köpte lite lördagsgodis på Hemköp och sen åkte vi hem och gick till skogen för att leta efter kantareller, men jag hittade inga tillräckligt stora för att plockas, men om några dagar så har de nog vuxit till sig.

Sonen sover nu och jag sitter här och njuter av mitt godis och av ensamtid. Det är så skönt! Ensamvarg som jag är....

Förresten så sprang jag 35 min i torsdags och det gick bra. Inga smärtor! Och inte dagen efter heller! Chansen att springa Midnattsloppet ökar....

På tisdag börjar min ridtermin. Ska nu rida lektion varje tisdag kl 20.45 fram tills mitten av december! Kul!!!!

Inga kommentarer: