måndag 28 april 2008

Elmätarbytet som aldrig blev av

För ett tag sen fick jag ett brev från min elleverantör Eon att de skulle byta elmätare idag mellan kl 14 och 18 nån gång. Eftersom jag hämtar på dagis kl 15.15 så passar inte tiden, så jag bokade en ny tid, mellan kl 16 och 18 skulle de komma istället (idag alltså).

Jag var hemma kl 15:45. I brevlådan ligger en röd lapp "Vi har sökt dig idag kl 14.40 men du var inte hemma. Boka en ny tid hos kundtjänst". Vad i h-e.... Nu blev jag SUR!! Ringde direkt deras kundtjänst och frågade om min bokade tid inte gällde eller nåt. Hon kunde se att mina uppgifter stämde, att montören inte skulle komma förrän tidigast kl 16. Hon kunde inte svara på varför han varit där för tidigt...., måste vara nåt missförstånd, bla bla bla.

Eftersom montören hade stängt ärendet och släppt det så kunde hon inte ringa honom. Precis när jag avslutat samtalet ser jag montören komma körandes förbi mig, jag är utomhus alltså utanför min dörr. Han stannar till lite längre fram, hoppar ur och pratar en stund med grannen längst bort i längan. Sen åker han vidare. En kort stund trodde jag att han skulle komma till mig och fråga om han kunde montera. Ha ha ha !

Fick en ny tid om 3 veckor. Tidigast kl 16 ska de komma då. Ha ha ha igen....

Inga kommentarer: