söndag 6 april 2008

Hästar

Så här nöjd ser man ut när man är 5 år och ska rida!

På söndagar är det först simskola på förmiddagen, sen lunch och sen iväg till stallet för ridning. Mamsen leder ponnyn, med glädje!

Själv blir jag mer och mer sugen på att ta upp ridningen igen, som har legat på is i många år nu. I "min ungdom" bodde jag ju mer eller mindre i stall. Jag red, körde, tävlade, åkte på rid- och körläger, var delägare i en ponnytravare, arbetade heltid med hästar osv. fram tills jag var 24 år eller nåt, sen blev det mer sporadiskt med ridning och hästkontakterna pga. att jag träffade en göteborgare och pendlade i 5 års tid. Senare har man ju skaffat barn och de tar ju tid som alla vet....

Funderar iallafall på att börja rida uteritter på Järvafältet då och då, det roligare än att harva runt i ett ridhus tycker jag. Och det bästa är att man anmäler sig bara de gånger man tänker rida, så man är inte bunden vid ett schema eller dyra terminsavgifter. Så kan man komma igång lite iallafall efter 10-15 ridlösa år.

Inga kommentarer: