söndag 27 april 2008

Nersprutad toadörr

Ca kl 23 igår kväll: Är trött som en apa, som alltid på kvällen (jag är ingen kvällsmänniska!). Ska bara borsta tänderna och gå på toa innan jag dyker ner i sängen...Då när jag sitter där halvsovandes på toan ser jag att toadörren ser helt kladdig ut, oljig liksom. V-f....är det där? Nåt genomskinligt oljigt sprutat över hela dörren.... Jag kan bara inte låta det se ut så där när jag ska lägga mig, så jag torkar av det värsta med toapapper, så får jag torka med rengöringsmedel på morgonen (vilket jag gjort och det gick bort iallafall).

Idag kom jag på vad det måste ha varit. Nozoil. Japp, näsoljespray! Mot torra slemhinnor i näsan. Har en sån liten flaska i badrumsskåpet sen graviditeterna, då jag var ständigt täppt i näsan och använde både vanlig nässpray och den där näsoljan.

Sen kom jag på att dottern på kvällen igår, i samband med sin tandborstning, låste dörren och var inne där en bra stund.

Så jag frågade henne idag om hon hade sprejat på dörren med näsoljespray kanske...? Jo, det hade hon. Hon skulle tvätta dörren. Med näsoljespray. En miniliten flaska som inte ens påminner om de sprayflaskor för rengöring som finns hemma.

Man upphör aldrig att förvånas när man har barn.

Inga kommentarer: