tisdag 1 april 2008

Pest eller kolera?

Förra veckan var jag hos företagsläkaren med mina sömnbekymmer. Jag har ju i ett par månaders tid vaknat för tidigt om morgnarna och kan inte somna om. Så var och varannan dag har jag varit vaken sen 04-snåret. Har haft en annan variant också då jag istället vaknat flera gånger per natt. Båda varianterna gör mig så trött och på dåligt humör. Blir så irriterad på mig själv att jag inte kan sova!!

Hursomhelst så fick jag en medicin jag ska prova som hade bra effekt på sömnen. Har käkat den en vecka nu (1 tabl varje kväll). Första dygnet kände jag mig helt drogad, som i en glaskupa. Men sen har det känts helt ok och jag har sovit jättebra. Så allt verkar ju bra, eller...? NEJ! En vanlig biverkan av just denna medicin är ökad aptit och viktökning. Jo, jag tackar. 2,5 kg upp på en vecka. Det har jag nog aldrig lyckats med förut. Jag som håller på och gå ner i vikt! Grrr! Läkaren nämnde lite i förbifarten att medicinen kan ge viktökning, "men det gäller bara 10-15 % och du behöver ju inte tillhöra dem". Jo, men det gör jag tydligen...så typiskt va. Är hungrig som satan nästan hela tiden. 2 tim efter varje måltid börjar magen att kurra.

Så vill jag vara utvilad och fet eller trött och smal (smalare iallafall)? Vilket dilemma...Har iallafall gått ner 0,5 kg sen i söndags...alltid nåt, men som sagt, hungrig hela tiden....

Nä, jag kan nog inte fortsätta med den här medicinen...får snacka med läkaren om 14 dar då jag ska tillbaka.

Imorgon ska jag ut och bränna fett, springa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen chans att de "hjälper upp" ditt kolesterol..? ;o)

Anette sa...

Ingen aning faktiskt. Det står inget om det i FASS iallafall.