fredag 4 april 2008

Nya "datadojjor"

Igår köpte jag äntligen mina nya Nike+ kompatibla skor, för "endast" 1599 kr. Det är nog tamej 17 de dyraste skor jag någonsin köpt, alla kategorier. Det finns bra mycket billigare Nike-modeller som också funkar ihop med iPoden, men just de här har extra bra dämpning. Och det känns faktiskt, än så länge har jag bara gått i dem, men imorgon ska jag springa för första gången med dem. Tänkte att jag satsar på ett par skor med pronationsstöd och extra dämpning för att undvika benhinneproblem igen.

Det är verkligen kul att använda iPoden ihop med Nike+ kitet, en sändare som man lägger i en "skål" under sulan i vänsterskon och en mottagare som man pluggar in i iPoden.

I morse invigde jag hela patrasket. Gick från Centralen till jobbet. Distans: 3,16 km, tog 31,50 min med en snitthastighet på 10,04 min per km. Och jag brände 206 kalorier.

Sen kan man ladda upp datat till nikeplus.com och få allt presenterat i grafer och staplar och gud vet allt. Som sagt, kul, sporrande och jag kan verkligen rekommendera detta sätt att träna på!
Mina Nike+ Equalon 2W !

Inga kommentarer: