onsdag 1 april 2009

Gräsänka

Är gräsänka en hel vecka, med början i måndags. Söndag kväll först kommer maken hem från sin Tysklandstripp med flygklubben. Han uppdaterar sin flygblogg regelbundet under resan med bilder, kul! Slutdestinationen är Friedrichshafen, där en stor flygmässa äger rum.

Eftersom jag inte mått så bra sista tiden, det är främst stress som är huvudorsaken, så har jag tagit ledigt den här veckan. Att både lämna och hämta på dagis i 5 dagar skulle rasera mitt flexsaldo totalt och jag skulle aldrig kunna jobba igen det. Jag kämpar som det är ändå för att inte komma på minus-saldo och får jobba in en del luncher och komma supertidigt de dagar jag kan. Och det är ju för att jag vill kunna träna, som det är så här. That's the price....

Hursomhelst så är barnen på dagis och skola som vanligt. Jag håller på med storrensning här hemma och tar tag i gamla surdegar, så det går inte att ha dem hemma då, då blir det inget gjort. Sen är det nog inte så kul att vara hemma med en mamma som bara håller på och "städar".

Dags att börja tänka på lunchen....

Inga kommentarer: