fredag 10 april 2009

Vår tomt

Kolla in förödelsen på vår tomt! Äppelträdet blev ordentligt beskärt och den stora trädbusken jämnades med marken så att säga. Nästa projekt blir att få bort stubben (gräva med andra ord).
Vi har iallafall kört iväg allt ris till tippen idag, så nu är det ganska fint på tomten förutom att den s.k gräsmattan mest ser ut som en lermatta. Hoppas den tar sig, nu får den mer sol iallafall. Har slitit mycket med den där gräsmattan, ändå är den svår att få att växa sig tjock och fin. Jag gödslar, kalkar, krattar ut toppdress och slänger ut reparationsgräsfrö under grässäsongen, men inte vet jag om det blir så mycket bättre. Gräsmattor verkar inte vara mitt område tydligen.

1 kommentar:

Thepas sa...

Jag skulle aldrig fixa att ha en trädgård. Jag klarar med nöd och näppe av att hålla vissa krukväxter levande.