lördag 4 april 2009

En tung dag

Imorse vaknade jag med ett mycket tungt och ömt huvud. Då är det bara att snabbt som sjutton skjuta i sig 2 Treo och hoppas att det ska gå tillbaka. Men det gjorde det ju inte, bara en aning, sen tilltog det igen. Drack 2 Treo till ett par timmar senare och sen var vi tvungna att ge oss iväg tilll min frisör Ullis salong i Nockeby för klippning av barnen. När vi var där så var migränen ett faktum, så jag vet knappt hur jag lyckades köra hem efteråt. Barnen blev iallfall jättefina och var så duktiga och satt stilla hela tiden. Väl hemma fick jag ta en receptbelagd migräntablett och hoppas på det bästa. Fick i barnen och mig själv lunch sen var det bara att parkera barnen framför TV:n och gå och lägga mig. Migränen går inte över om jag inte lägger mig ner i ett mörkt rum och slappnar av. Så tablett i kombination med vila är det som gäller. Tur att barnen var snälla idag och inte bråkade. Efter nån halvtimme började det kännas bättre och jag kunde iallafall ta mig ut en stund med barnen och inhandla lördagsgodis och gå en liten promenad och vara i lekparken. Biverkningen är att jag blir så fruktansvärt trött och matt när migränen släpper. Men hellre det än en stor slägga inne i huvudet.

Ikväll kommer den ivägflugna maken hem, en dag tidigare än beräknat. De har sträckflugit från Tyskland hela dagen och kommer att landa i Kungsängen vid 18.30, så jag ska hämta honom runt 19-tiden. Barnen sitter nyklippta och snaskar godis, själv har jag tagit 2 bitar 90%-ig choklad. Snart dags att börja röra på sig....

2 kommentarer:

Thepas sa...

Jag hörde att du hade ringt. Vi var en extrasväng på bb som du säkert redan sett.

Nu är vi äntligen hemma igen och kvällens skrik-pass har just börjat... Tur att han är världens sötaste.

Thepas sa...

En viss mamma har haft en födelsedag och jag behöver uppgifter för att bidra med finansiering... Kan du sms:a mig sifforna?