tisdag 31 mars 2009

Rensa, rensa, rensa

2 dagar har jag nu rensat och slängt, rensat och skänkt bort.... Ja, skräp, gamla megastora kartonger, prylar, kläder, små möbler, leksaker. I går var jag duktig och rensade vinden och åkte 2 vändor till soptippen. Det är en härlig känsla att få kasta ner all skit i de där containrarna! Undrar varför det är så? Att det känns så himla bra liksom att få slänga, det är en riktig befrielse själsligt. Det där skräpet uppe på vinden har gnagt i mig i flera år nu! Idag fortsatte jag rensa, en del på vinden och en del i gömmorna här hemma. Det blev en till vända till tippen, samt en vända till Läkarmissionen med "gåvor" som de kallar det. Efter det belönade jag mig själv genom att åka till Vällingby C, äta en Mezetallrik och strosa lite i affärer. Det blev en kjol och ett par shorts till mig, solskyddskläder, mjukisbyxor och zip-tröja till Marcus.

Vilket härligt vårväder vi har fått, bara att passa på att njuta!!

Nu ska jag dra till dagis och skola och hämta barn.

Inga kommentarer: