fredag 24 april 2009

Fleecebrallor

När barnen har badat på kvällen sätter dom alltid på sig pyjamas efteråt, så även igår. Fast Elin fick för sig att ta på sig sina svarta fleecebyxor istället för pyjamasbyxorna. Ett par fleecebyxor som hon annars bara använt under överdragsbyxorna när hon ridit.

- "Eh.... ska du verkligen ha dom där", frågade jag.
-"Jaaaa, de är så mjuka och sköna"!

När det var dags att sova:

-"Jag ska sova i dom här!
-"Men, det blir ju jättevarmt, det ska du väl ändå inte göra", sa jag
-"Jooooo, jag vill det!"

Ok, ingen idé att argumentera och man får välja sina strider liksom, det var ju en struntsak egentligen. Vill hon sova i ett par varma fleecebyxor så fine liksom. Blir det för varmt tar hon väl av sig dom eller täcket.

Eftersom jag åker iväg till jobbet innan de andra ens vaknat så träffade jag henne inte förrän det var dags att hämta henne i skolan idag.

Hon är ute på gården när jag kommer och döm om min förvåning när jag ser vad hon har på sig:

Tam, tam, tam, tam..... FLEECEBYXORNA! Men vad f...... Fleecebyxor till skolan och det är 18 grader varmt ute. Ja, jag säger då det.... ungar. Hur tror ni dom såg ut efter en dag utomhus....hm... just det för jävliga....! Och maken verkar inte ha märkt eller brytt sig vad hon hade för byxor...

Ska gömma de där fleecebyxorna till nästa vinter!

Inga kommentarer: