fredag 17 april 2009

Kaffespill

Dagen börjar ju bra här på jobbet. Det första jag gjorde idag var att spilla ut min kaffekopp. Det var inte många munnar jag hade hunnit ta så det var en relativt stor mugg med kaffe som rann ut över hela skrivbordet. Hur kan en mugg kaffe bli så mycket i utspilld form?? Såg ut som det var flera liter kaffe! Naturligtvis rann det in under datorn (har en laptop), tangentbord, skärm, sladdar på bordet och ner på golvet. Turen var att städerskan var pecis utanför så hon hjälpte mig att torka upp eländet. Nu känner jag mig som en reumatisk kärring.... Jag kan inte förklara vad som hände. Jag höll i muggen ordentligt, så det var inte det att jag stötte till den, men jag liksom bara tappade den, den gled ur handen bara. Läskigt!

Nu sitter jag här med en ny mugg kaffe, håller i den stenhårt varje gång jag måste dricka!

Oj, vilket spännande inlägg.... Dags och jobba.

Inga kommentarer: