tisdag 14 april 2009

Nackont

Vaknade igår med jobbigt nackont. Fattar inte riktigt varifrån det kom? Det enda jag kan komma på är för att vi var i badhuset dagen innan. Åkte massor med rutschkana med 3-åring i knät och det blev en del lyft av felaktig karaktär kanske. Har ju problem med ryggen så det spelar nog in, har inte fått bukt med min stela onda trapezius-musklel än...börjar kännas rätt hopplöst.

Jag tog iallafall en springrunda igår för jag tänkte att det skulle bli bättre i nacken då. Att röra sig är ju alltid det bästa och blodcirkulationen ökar i musklerna och det brukar faktiskt inte vara nån större fara att springa med nackont. Jag sprang Tjejmilen en gång med nackspärr och var bättre efteråt.

Men - jag skulle nog inte ha sprungit den här gången, för sen blev det bara värre och värre. Kan överhuvudtaget inte böja huvudet bakåt nu, det bara hugger och det känns som jag ska svimma. Måste hålla i huvudet när jag ska ta mig upp ur sängen/soffan. Har haft nackspärr av den här kalibern förut, men nu är det ett tag sen sist, 1-2 år sen kanske.

Har en inbokat naprapatbesök på jobbet på torsdag, men nu vet jag inte om jag kommer kunna jobba på torsdag. Skulle ha ridit ikväll men det kan jag ju naturligtvis inte göra... och ingen styrketräning på hela veckan... gahhh..... jag blir suuuuuur! Skitnacke!!

Idag är det Voltaren, värmedyna och TV som gäller fram till klockan 15, för sen måste jag hämta barnen.

3 kommentarer:

Thepas sa...

Din stackare! Att du aldrig blir bra i ryggen och nacken!

Anette sa...

Nä, det verkar vara ett evighetsproblem känns det som. Men nu är klockan 15 och det känns faktiskt bättre, nu behöver jag inte hålla i huvudet längre när jag ska ta mig upp från liggande.

Thepas sa...

Just det, jag glömde svara angående Theo och badandet. Vi har faktiskt bara badat honom två gånger och då har han sett lite tveksam ut men inte uttryckt något ogillande... och med tanke på att nyfödingar inte direkt kan uttrycka gillande utan mest missnöje så antar jag att han gillade det :)