fredag 23 januari 2009

Trött, tröttare, tröttast

Öhhh...sov jag nåt inatt eller sov jag inte nåt inatt....? gäsp....

Hade en liten nattgäst brevid mig, som hade mardrömmar, som vaknade och skulle ha pepparkaksdräkts-mössan på sig när han sov. Sen var det en näsa som skulle snytas, vatten som skulle drickas, en blöja som behövde bytas. Sen var klockan 05.15 och det var dags att gå upp.... Eftersom jag av princip aldrig ställer in mina träningar pga. sömnbrist så tog jag mig alltså till SATS och körde 30 min crosstrainer, intervallprogrammet, därefter 35 min stryketräning. För det är inte jobbigare att träna när man sovit dåligt än när man sovit bra har jag upptäckt, inte vid den tiden på morgonen.

2 möten på jobbet, en del tankearbete.... stressa till dagis och skola för att hinna ge den minsta mat innan den stora skulle på pyjamasparty. Naturligvis missade jag pendeln, tunnelbanans fel, jag var faktiskt ute i god tid. Men inställda tunnelbanor kan jag inte rå på...

Dammsugning, mys med sonen och sen iväg igen och hämta dottern från kalaset. Har ingen make hemma ikväll (fototräff). Nu har jag precis lagt barnen och jag kan äntligen slappa för mig själv, är såååå trött...! Men gud vad skönt att det är helg nu!

Inga kommentarer: