lördag 3 januari 2009

Gammal och förfallen

Håller på och går igenom mängder av digitala kort för att välja ut såna som ska framkallas på vanligt fotopapper och sättas in i album. Vilket jobb det är, jag ligger ju efter så det är dubbelt så stort jobb denna gång också. Brukar göra det en gång i halvåret, men nu har det inte blivit sen i våras. Dessutom fotar ju maken betydligt mer nu sen han införskaffade systemkamera så det är verkligen mycket mer att gå igenom.

Men det jag skulle skriva om egentligen var hur deprimerande det är att se sig själv på alla bilder och konstatera förfallet!! Jag har verkligen åldrats de senaste 2 åren eller nåt. Ser fan inte frisk ut, ser ju jättegammal och blek och glåmig ut. Låren ska vi inte tala om (gigantiska), jag har lust att radera varenda bild på mig i bikini!! Dessutom ser jag så jäkla uttråkad ut på alla bilder, som om jordens undergång var på väg.

Undrar om såna där föryngringskrämer för ansiktet hjälper?, Revitalift och allt vad de heter.... Eller jag kanske ska bli en sån där kvinna som måste gå sminkad jämt och ständigt....hm.... Låren kan nog minskas en aning om jag går ner några kilo till (vilket jag håller på med), fortsätta med träningen och ja, mer än så kan jag nog inte göra.

Nu jäklar alltså. Nästa sommarbilder på mig ska jag se fräschare och gladare ut. Ska ju till Mallis igen, så då kommer det bli en hel del bikinibilder igen.....suck.

1 kommentar:

Nannis sa...

Med stor sorg har jag också tvingats att konstatera att jag har åldrats de senaste två åren. :( Det verkar som att renovering och veckopendling i ett halvår gör sånt med en... Måste även jag ta tag i min träning - en gång för alla! :)