lördag 10 januari 2009

Lördagsmys...

Det här står framdukat på vardagsrumsbordet just nu: jordnötter, saltade mandlar, 2 sorters mörk Lindt-choklad, en vit mögelost och en cambozolaost samt rödvin....he he he. Gottigottgott.

Maken har lagat tvättmaskin hela dagen, men vi måste ändå köpa en ny, för det är bara en tidsfråga innan den pajar igen. Han har lagat den 3 ggr nu senaste månaden. Och nu låter den jättekonstigt i motorn när man tvättar vilket den inte gjorde förut för då var det pumpen som gick sönder. Tror den varit upp och ner för många gånger nu... :-/

Jag fick ta ungarna och åka till Coop och handla själv en sen lördags e.m. Gissa hur mycket folk det var där...hela parkeringen smockfull. Tur att man har Shop Express tänkte jag när vi gick in (man scannar alla varor själv alltså). Vilken otur att Shop Express var UR FUNKTION när vi kom in. Helvetttiiii.... börja nästan grina när jag såg det. Att handla och sen stå i en enorm kassakö och packa alla varor själv medans sonen springer iväg jag vet inte vart (vägrar sitta i kundvagnen) är en enorm psykisk press kan jag säga.... Ett tag tänkte jag vända och åka hem igen, men allt var ju slut i kylskåpet så det var bara att bita ihop. Sonen sprang naturligtvis omkring som en galning överallt och försvann och gömde sig. När vi efter stor möda kom hem var det bara att försenad sätta igång med middagen eftersom maken fortfarande höll på med tvättmaskinen. Kände mig superstressad hela e.m.-kvällen. Först nu har jag coolat ner lite efter mardrömmen på Coop....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hampus är lika han med. De gånger vi ska storhandla får vi muta honom med att om han sitter i kungvagnen så får han åka helikoptern när vi kommer ut. (om han varit duktig.) det brukar funka.