torsdag 8 januari 2009

Aj...

Jaha, då var man tillbaka i vardagen igen med allt vad det innebär... t ex att köra BodyPump igen efter 3 veckors uppehåll. Igår morse körde jag och tyckte det gick riktigt bra, förvånande nog. Ingen mjölksyra eller svidande onda muskler nånstans och jag gjorde t o m de hemska hatade utfallen med 5 kg viktplattor i händerna (har aldrig hänt förut!). Ålrajt liksom. Sprang sen 15 min på löpbandet, kändes bra det med. Men framåt eftermiddagen började benen kännas konstiga och skakiga liksom. På kvällen var träningsvärken ett faktum. Och vi ska inte tala om hur det kändes IDAG!! Har så j-a ont i låren och arslet så det är bara inte klokt, jag stapplar fram.... Och imorgon ska jag ju träna igen!! Men det ska nog gå bra, jag kör crosstrainern och styrketräning för armar, rygg och mage (där har jag bara normal träningsvärk, lite grann..).

Förresten, det är en tjej som går på BodyPumpen på onsdag morgnarna. Är helt säkert att hon har anorexia, hon är så läskigt mager, det sticker ut knotor överallt, hon kan inte väga mer än 40 kg. Armarna är som på såna där svältande barn man ser på nyheterna. Egentligen borde någon reagera tycker jag, att hon får vara där och träna liksom. Det är så uppenbart att hon inte är frisk. Sen efter varje avslutat pass (1 tim) så sitter hon och cyklar och jag vet inte hur länge, men längre än 15 minuter iallafall (jag ser henne när jag springer på bandet). Stackars tjej.

Inget duschande spöke denna gång, men det beror bergis på att det var 2 tjejer till inne och duschade.

Inga kommentarer: