onsdag 14 januari 2009

Såååå trööööötttt

Sedan jag började jobba (7 jan) har jag varit så in i h.... trött. Fattar inte vad det är. Känner mig helt förlamad i huvudet på jobbet, särskilt på eftermiddagarna. De dagar jag tränat är jag ännu mer slut.... sitter och slumrar på pendeln hem så jag är helt groggy när det är dags att gå av. Sen de närmaste 3 timmarna består av barnhämtningar, matlagning, ta hand om disken, dammsuga, tvätta, städa, plocka undan m.m. Under Bolibompatimmen kan man andas ut lite, åtminstone halva tiden, sen är det nästa race...läggning av barn, vilket är en procedur på ca 45 min. Efter det kan jag slappa (förutom idag när jag måste vika ett berg av ren tvätt). Tänker ofta att när barnen lagt sig ska jag göra det och det och ringa den och den, men oftast är jag så trött att jag bara orkar slösurfa eller titta på TV/DVD'n. Ändå har jag faktiskt lagt mig tidigare på kvällarna sista tiden...

Är så mentalt trött på allt hushållsarbete, ett riktigt evighetsgöra. Samma sak varje dag... Önskar verkligen att jag hade en städerska ibland, vilken lyx det skulle vara. Idag hade jag tänkt städa badrummet inkl. badkaret - men jag orkar bara inte. Jag retirerar idag...!

Inga kommentarer: