tisdag 6 januari 2009

Pannacotta och vagntvätt

Nu har vi precis kokat pannacotta, som vi ska ha till efterrätt i kväll. Svärisarna kommer tillbaka med barnen runt 15-tiden. Vi tänkte till middag servera kycklingfilé i en sås gjord på creme fraiche, vitt vin, ädelost och valnötter, den rätten är supersmarrig. Barnen gillar dock inte såsen som är lite väl "vuxen", så de får annan sås.

Idag har jag hållt på och gjort ren sonens ena vagn (Teutonian) som vi ska sälja. Tidigare i veckan har jag tvättat hela klädseln i tvättmaskinen i och idag tog jag itu med hela "stålskelettet" och hjulen. Så nu är allt rent och fint. Ska bara "klä på" vagnen klädseln, smörja upp alla hjul och leder och sen ska den fotas och ut på Blocket. Ska bli intressant att se om vi får den såld, för den är ju från 2004 och jag får nog vara glad om jag får 700-800 spänn för den.

Inga kommentarer: