lördag 5 januari 2008

Nya jeans!

Har köpt ett par supersköna jeans.....med typ jättehög midja. Jag har tröttnat på brallor med låg midja där magen väller över (jag har faktiskt fött 2 barn...)....och har nu äntligen hittat en modell som sitter kanonbra och håller in magen dessutom!! Först tyckte jag de var fula och konstiga när jag såg dem i affären, men jag tänkte att jag provar iallafall. Det var tur för sen var det jeansen och jag som gick hand-i-hand från affären.

Jag har alltid haft värsta problemen med att hitta byxor som sitter bra....problemet är nästan alltid att de är för vida i midjan men lagom runt bak och lår så att säga. Vilket innebär att jag måste använda skärp för att dölja "luckan" i ryggslutet. Och då trillar tyget ut under skärpet på två sidor bak, skitfult. Fattar inte varför det blir så för jag har verkligen inte någon smal midja.

Och jeans med låg midja är inte riktigt min melodi längre...har ett par såna men som sagt, magen hänger över kanten nuförtiden....sen läste jag in nån tidning att jeans med låg midja är för folk under 20-25 år. Och då tog jag åt mig på nåt sätt...och insåg att jag kanske ska klä mig lite mer vuxet.

Inga kommentarer: