tisdag 29 januari 2008

Manfall

På sonens avdelning Nyckelpigan går det 17 barn i åldrarna 1-2 år. Idag var det 3 barn där, igår var det hela 4 barn där. En flicka var på semester, resten var sjuka. Flera stycken är sjuka i lunginflammation, sen var det influensa och förkylning.

Så någon av ovanstående sjukdomar har jag väl då.....Sonen är ganska bra idag , inte alls så snorig och riktigt pigg. Ingen feber, men hostar ibland, men den är också bättre.

Tyvärr kan jag inte säga detsamma om mig. Ingen förändring idag heller. Feber, ont i kroppen, hemsk hosta och snuva....och otroligt trött...

Maken gick dock till jobbet idag men har hostat hela dagen lång.

Jag kan väl döpa om den här bloggen till Anettes sjukdomsblogg eller nåt snart....har inte så mycket annat att skriva om. Jo, förresten, jag har tankat över en massa musik till min nya iPod.
Sen fick jag tillåtelse av sonen att kolla på Oprah Winfrey utan några protester.

1 kommentar:

Thepas sa...

Här har det också varit manfall... det är iofs lite bättre idag med bara två borta, men igår var en hemma och vab:ade, två var bortresta på business, en var sjuk och en var föräldraledig. Vi var två ensamma anställda och en praktikant.

Lugnt och skönt med andra ord.