måndag 28 januari 2008

Varför får man aldrig vara sjuk ifred?

Varför är det alltid någon annan i familjen som är sjuk samtidigt när jag är sjuk? Det gör ju att jag inte kan sova och slappa och kolla på vad jag vill på TV. Nej, idag har jag tvingats titta på Pippi Långstrump ett antal ggr och Barnkanalen, så fort man slutit ett öga eller två är det nån som ropar "mamma", "mamma". Inte en chans till tupplur där...

Sonen har fått samma förkylning som jag (eller om det är influensa, jag vet inte), hög feber, snorig, slemhosta....

Trodde jag var på bättringsvägen igår, hade ingen feber på hela dagen och var lite piggare. Sen kom ett bakslag idag, feber igen och helt däckad, snor i hela skallen. Vad är det för förkylning som beter sig så?

Nu ikväll har även maken fått feber. Så då har man väl två barn att ta hand om imorgon förutom sig själv.;-) Ipren morgon, middag, kväll...så får det bli.....

1 kommentar:

Thepas sa...

Urs, jag tycker synd om er alla. Vi var ju två friska vuxna som tog hand om en sjuk pojke så det var ju inga problem. Nu börjar jag dock känna mig risig själv. Jag har ont i halsen och fryser. Vill bara sitta hemma. Jobba kan jag göra, men helst hemma. Det gick bra förut... men nu är det tydligen slut med det...