lördag 12 januari 2008

Magsjuka

Dottern fick magsjuka lagom till Bolibompa. Ville inte ha middag och 20 min senare var det dags för första besöket över toastolen. Det lät som om nån hällde en hel 10-liters spann med vatten i toan...det blev sen 2 till kräkbesök innan läggdags. Nu har vi förberett för natten med hink, handdukar och toapapper i hennes rum.

Det går magsjuka på dagis, flera barn har varit sjuka den här veckan, både på dotterns och sonens avdelningar. Men de verkar inte veta om det är vinterkräksjuka eller nån annan magsjuka.

Nu funderar jag på:

1. Om det är vinterkräksjukan.

2. Om hon isåfall hon har lyckats smitta ner mig, sin pappa, sin lillebror (som blev förkyld idag) och våra fikabesökare - min syster och systerdotter med fästman.

3. Om jag är immun mot vinterkräksjukan or not? Jag har påstått det lite löst tidigare eftersom jag aldrig har haft den. Men jag kanske får äta upp (spy upp) det jag sagt imorgon..?

Inga kommentarer: