tisdag 8 januari 2008

Raserade träningsplaner - minst sagt!!

Fr o m denna vecka skulle jag börja träna 2 ggr i veckan på lunchen (eftersom jag först nu har en lunch, då jag gått upp till 85 % arbetstid). Packade ryggan med träningskläder och tog med egen mat för att snabbt värma och kasta i mig efter träningen...

När jag kommer till jobbet läser jag på vårt intranät att Garnisonens Motionscenter STÄNGDE i fredags (4/1)!!! Men för i h****** då!! P.g.a att de en längre tid haft betalningssvårigheter, enligt hyresvärden Vasakronan. Enligt ägarna själva är det p.g.a att de fått 130 % i hyreshöjning som de inte klarar av. Ägarna tror att de ska komma fram till en lösning och kunna öppna inom kort, medans Vasakronan hoppas att de snart ska hitta en ny aktör för att kunna öppna igen.
Så värst nära varandra verkar de ju inte stå med andra ord....

Förresten så köpte jag ett klippkort 'a 675 kr på 10 ggr och har utnyttjat 3 av dem. Ska bli spännande att se om jag får se röken av mina pengar....

Jag är arg som ett bi och känner mig helt villrådig, handlingsförlamad....nu när jag var helt inställd på detta träningsupplägg och jag har ju faktiskt tränings- och viktmål uppsatta, hur ska jag klara av dem nu??!! Jag vet ju själv att jag inte ger mig ut och springer på vardagkvällarna nu längre när det är mörkt och trist ute. Soffan lockar mer den här årstiden....

Nu ska jag surfa in på SATS sajt och kolla lite....

1 kommentar:

Anonym sa...

Polisanmäl. Det skall jag göra, men först så skall jag försöka få kontakt med lokal press och TV och se om de tänker göra något på det här.