tisdag 15 januari 2008

VAB och VAM

Vad det än var/är så är iallafall maken smittad nu. Så smittsamt är det iallafall....Hans tur att få hög feber i natt och har det fortfarande tror jag. Hade 3 täcken på sig...Inget spyende där heller men han var illamående i natt och sömnlös. Han fick dessutom ryggskott igår och kom därför hem tidigare från jobbet.

Så idag är jag hemma för vård av barn (VAB) och make (VAM). Dottern är ju frisk sen i söndags men måste vara hemma 48 tim efter tillfrisknandet innan hon får gå tillbaka till dagis. Sonen är hemma, lite snorig. Lika bra att han också varit hemma igår och idag. Men imorgon blir det dagis igen OM nu inte sonen skulle få för sig att bli den 4:e som får sjukan.

Själv har jag fortfarande ont i huvudet, annars är jag nog rätt Ok. Sov hyfsat inatt, känner mig ändå ganska trött...

Nu hoppas jag att detta är sista inlägget om magsjukan i vår familj....

Inga kommentarer: