tisdag 3 juni 2008

Nackspärr

Helgen kan summeras så här. Nackspärr, ont, ont, ont. Bara liiidit!

Orkar inte gå på detaljer, men det började förra onsdagen, antagligen som en effekt av ridningen dagen innan. Gick till naprapaten på torsdagen som fixade och donade, sen var jag jättesmart som sprang på SATS löpband fredag morgon. Efter det sa min nacke ifrån rejält. Så hela helgen har varit en lång plåga. På söndagen först kände jag en viss förbättring. Idag tisdag är det mycket bättre, tack och lov. Den där nackspärren var verkligen inte att leka med. Hu!!

Nu vet jag inte om jag vågar gå tillbaka till naprapaten (han rekommenderade att göra ett återbesök efter 1 vecka) eftersom jag inte vet om det var hans behandling som gjorde att jag blev nästan invalid. Det kan ju även ha varit att jag sprang eller en kombination av båda händelserna. Who knows? Naprapaten sa visserligen att jag kunde få ondare efter behandlingen, vilket var helt normalt. Men jag tror inte han menade att jag skulle få så ont att jag övervägde sjukhusbesök ett tag. Har käkat Voltaren, Ipren (det enda som hjälpte ett par timmar), Treo, Alvedon samt druckit en stor grogg på lördagkvällen (alkohol ska ju vara muskelavlsappande..). Jag hade nog behövt morfin ett tag kändes det som.

Det var den helgen det.

1 kommentar:

Thepas sa...

Ja, hon sa det. Att ni eventuellt skulle komma på torsdagen efter midsommar och sen åka till Ullared på fredagen. Ni är välkomna.