onsdag 28 maj 2008

Ridning och SATS

Yes, yes, yes. I did it! Klarade nivå 3-gruppen i ridning alltså. Det gick ju riktigt bra att rida, trots det långa uppehållet och det ännu längre uppehållet från "ridskoleridning". Ridläraren som höll lektionen tyckte absolut att jag passade in i gruppen.

Jag var alltså nere på ridskolan igår kväll och provred i en grupp där nivån var relativt avancerad, inget för nybörjare alltså. Fick en häst som hette Pinnochio, en lite mindre häst som passade mig bra eftersom jag är så kort. Han var ju inte världen piggaste häst, fick sitta och driva på honom hela tiden, hade nog behövt sporrar. Hade iallafall ett ridspö som jag fick använda ett par gånger eftersom han var lite väl lat av sig emellanåt. Efter ridpasset var jag HELT slut, helt sjöblöt, håret var mer blött än torrt så att säga när jag tog av hjälmen. Vi red i trav och galopp nästan hela tiden (1 tim). Nu under dagen har träningsvärken gjort sig påmind mer och mer. Men kul var det! Och jag har fått en plats i samma grupp till hösten. Jag fick förresten en hel termins ridlektioner i present av min man när jag fyllde år, 5000 spänn. Jag är otroligt glad för det!

Idag var jag till SATS och blev medlem och köpte ett årskort, så 400 kr i månaden kommer det kosta mig, så nu gäller det att utnyttja kortet så som jag tänkt. He he. På fredag morgon är planen att jag ska inviga deras löpband.

Inga kommentarer: