lördag 14 juni 2008

En bra träningsvecka, dock med lite problem

På en vecka (fredag till fredag, ok - 8 dagar då) har jag lyckats klämma in hela 4 träningspass. Det har jag nog inte lyckats åstadkomma sedan förra sommaren. Jag sprang 2 långpass hemma fredag och söndag, sen sprang jag på SATS i tisdags och igår fredag (kl 06.30...gäsp).

Jag har ju investerat dyrt i extradämpande skor med pronationsstöd, eftersom jag pronerar lite på vänsterfoten. Har dessutom hålfotskudde i vänsterskon. Ändå så känner jag nu av benhinneproblem i vänsterbenet (det är alltid det benet jag får besvär med). Jag blir så trött på detta....! Jag måste springa 3 dagar i veckan nu ända fram till mina planerade lopp i augusti, så det gäller att jag kan hålla det här i schack. Så nu har jag gjort ännu en investering i träningsutrustning.... Ett vadskydd från Rehband som är stödjande och värmande, som jag har beställt på nätet, det kommer om några dagar.... Det ska vara bra för benhinneproblem iallafall. Av egen erfarenhet vet jag att när man väl fått benhinneinflammation så hjälper inget annat än att sluta springa ett tag, så nu gäller det att se till att inte hamna där. Än så länge känner jag bara av ömhet efter att jag sprungit, inte när jag springer.

Förresten, nåt helt annat, jag har beställt Coldplays nya skiva för 89 kr inkl. frakt, den har release på måndag 16 juni. Det tycker jag var ett bra pris på CD-WOW. Det gällde bara under 3 timmar i torsdags, så då jag slog jag till!

Inga kommentarer: