onsdag 18 juni 2008

Forts på kiss och bajs...

Bajseriet på olämpliga platser fortsätter. Imorse hade sonen tagit av sig blöjan framför TV:n och bajsat på vardagsrumsmattan, löst bajs.... Och detta innan maken hunnit ner till nedervåningen. Jag är glad att det inte var jag som nyvaken tvingades sanera både son och matta i ottan. Men imorgon är det min tur att lämna på dagis. Spänningen är olidlig.... törs jag t ex kliva in i duschen utan att behöva ta hand om bajs någonstans i huset efteråt? Min strategi blir nog att raskt se till att han kissar i toaletten/pottan och få på honom en ny blöja så fort jag hör honom gå upp. Alternativt om han sover, väcka honom och göra samma procedur. För börjar jag duscha när han sover så vaknar han garanterat under tiden och går ner och kollar TV. Och då vet vi vad som kan hända...

Inga kommentarer: