måndag 30 juni 2008

Invalid

I morse när jag skulle gå till pendeln var det knappt att jag kunde ta mig dit och jag höll på att missa tåget eftersom jag gick långsammare än den kalkylerade gångtiden jag brukar gå på. När jag äntligen kunde sätta mig ner i tåget ville jag bara skrika eller störttjura. Ursäkta språket, men jag hade så jävla, jävla ont i benen så det var inte av denna världen.... Det pulserade, värkte och skar i mina benhinnor. Dessutom hade jag ont inne i ena lårbenet, i skelettet liksom, samt i det benets knä.

Och varför? Jo, jag sprang igår i ett lite högre tempo än jag brukar i 45 minuter. Jag hade inte ont när jag sprang, men blev lite stel i benen på kvällen. Och som sagt - idag fick jag betala för det. Nu känns det ju bättre än det gjorde första halvan av dagen, men jag kan inte ta ett enda löpsteg. Och jag som tänkt springa på onsdag igen (egentligen imorgon, men det är ju bara att lägga ner)... I värsta fall om jag inte kan springa på SATS så får jag väl cykla och styrketräna istället, det är ju bättre än att inte göra nåt alls.

Thepas, jag ska anta din utmaning när jag har ork & tid!

Inga kommentarer: