lördag 7 juni 2008

Lite uppdatering

En hel dag ensam med 2-åringen är verkligen ingen lugn stund... Speciellt inte när han fick för sig att inte sova mitt på dagen idag!! Han har alltså varit vaken hela dagen, det har aldrig hänt förut.

Jag hade sett fram emot en lugn skön stund med kaffe och tidning i en solstol medans han sov. Bort flög den stunden. Det har varit full rulle hela dagen. Han har vägrat haft på sig blöja, vilket resulterade i en prydlig bajsning på vår gräsmatta. Jag satt och bläddrade lite förstrött i en tidning på vår altan och precis som jag tittade upp för att hålla koll på lillkillen så står han och hm, ja just det. Helt bekymmerslöst över att det kommer ut nåt därbak som trillar ner längs benen. Det är bara att torka och plocka upp. Det var bara bajspåsen som fattades, för jag kände mig precis som jag antar att hundägare känner sig när de plockar upp efter sina hundar! Lagom roligt. Men nån gång ska det väl hända liksom....

Dottern är på minisemester med farmor & farfar samt faster och kusin vid Rösjöbadet och bor i husvagn 2 nätter. Hon har nog en toppenhelg i det här vädret, med en massa bad och lek med nästan jämnåriga kusinen. Imorgon är det sista dagen för hennes ridning, det ska visst bli 30 grader varmt. Jag tror hon får skippa ridbyxorna och ha på sig shorts...

Andra händelser den här helgen:

  • Jag sprang 8 km igår morse innan det blev tokvarmt. (Ska springa imorgon bitti igen, sen blir det SATS tisdag och fredag.)
  • Syrran och mamma + särbo var här igår och fikade. Jag hade bakat en citronpaj som alla tyckte var jättegod. Kul att bjuda på nåt lite annorlunda.

1 kommentar:

Thepas sa...

Grattis i efterskott! Jag är officiellt urdålig på att komma ihåg födelsedagar.

Blogghuvudet är fint!