måndag 23 juni 2008

Hänt i veckan

Har haft en skön helg. En härlig midsommarafton på Fejan, en liten ö nordost om Furusund, omgiven av Ålandshav. Makens kusiner och moster + man har egna fritidshus där, egen brygga och liten sandstrand. Väldigt idylliskt, med båtfärd från Räfsnäs (vi blir hämtade av kusinerna). Självklart fanns det midsommarfirande på ön, så jag fick offra mig, för barnens skull, att hoppa med i Små grodorna, Räven raskar över isen (är inte det en "vinterlåt" förresten?) m.m. Egentligen är jag inget stort fan av att delta i dans runt midsommarstången och tillhörande lekar, men jag tittar gärna på. Men som sagt, har man barn så får man ju offra sig.

Har legat i rätt duktigt med att springa, typ varannan dag. Så jag känner mig rätt mörbultad i benen och i häcken. Men jag vänjer mig väl vid den ökade träningsdosen - eller så brakar jag ihop. Ja, ja, det blir några dagars träningsuppehåll snart eftersom jag ska till Gööötteborrrg torsd-lördag och hälsa på min systerdotter och hennes blivande man. På fredag ska vi shoppa på Gekås i Ullared! Det är ju en form av träning det med... Man brukar vara rätt slut efter en dag där.

Inga bajsnyheter förresten.... Tack och lov! Men det är nog bara en tidsfråga, ha ha....

Over and out!

Inga kommentarer: