torsdag 22 maj 2008

Skolkamrat i lyxfälla

Satt och slötittade på Lyxfällan på TV3 nyss. Tjejen som det handlade om, Marzena, gick i min skola på gymnasiet. Hon gick Drift- och underhållsteknisk linje på Åsö Gymnasium, samma som mig, fast årskursen under. Hon valde sen i årskurs 2 Fartygsinriktningen på Polhemsgymnsiet, hon var väldigt båtintresserad. Efter det har jag inte haft en susning om hur det gått för henne.

Men nu vet jag att hon är art director och egen företagare, efter att ha tittat på Lyxfällan. Det ligger ganska långt ifrån den utbildning hon gick... Men jag ska inte säga nåt, ha ha, jag jobbar ju inte heller med det jag är utbildad till.

Undrar om jag ska dra iväg ett mail till henne, hon finns i min skolkamratlista på Stayfriends. Äh, jag struntar nog i det. Känns ju lite töntigt att helt plötsligt skriva till henne, det är ju ganska uppenbart att det är för att jag sett henne på TV. Way to uppenbart.....

Inga kommentarer: