måndag 19 maj 2008

Rida, rida ranka....

Nu har jag bestämt mig för att börja rida lektion igen. Så ikväll har jag varit nere på ridskolan och kollat in en ridgrupp i nivå S3, för att kunna göra en bedömning om det är rätt grupp för mig. Ska kolla in S2 också på onsdag eller lördag. Egentligen brukar man få rida provlektion i nån grupp, men nu i slutet av terminen har de så fullt i grupperna p.g.a. alla "igenridningar", dvs. ryttare som har missade lektioner rider igen dem. Så jag blev rekommenderad att titta på ett par ridlektioner istället och göra en egen bedömning.

Jag har ju ca 15 års ridvana, varav 3 år på ridskola, resterande år är på privathästar som medryttare. Men jag har ju inte ridit regelbundet på 10 år säkert! Så jag är ringrostig som satan!
Det var nog 20 år sen jag red på Solna Ridskola. Jag måste börja repetera alla ridtermer och ridvägar nu, jag kan ju egentligen det här, men det sitter inte glasklart i skallen längre liksom...

Undrar om jag kan ha mina gamla ridstövlar.... eller om jag fetat på mig på vaderna. Det ska jag undersöka imorgon!

Inga kommentarer: