fredag 23 maj 2008

SATS - here I come ?

Funderar väldigt allvarligt på att börja träna på SATS nu. Löpbanden där alltså. Jag får inte ihop det här med regelbunden träning annars. Måste träna på morgonen innan jobbet typ 2 ggr i veckan om jag ska förbättra mig konditionsmässigt (och gå ner i vikt) samt 1 gång på helgen. Jag får inte ihop till mer än 1-2 ggr löpning i veckan som det är nu. Det är alltid nåt som ska göras eller så är maken borta/jobbar över på vardagkvällarna (= jag måste stanna hemma med barnen) eller så spöregnar det. Alltid är det nåt liksom.

Jag har ju satt som mål att springa milen under 50 min det här året. Fniss. Det går ju inte, jag skulle behövt springa 3 ggr i veckan minst under hela vintern. Nä, jag får vara glad om jag kan springa under 55 min i augusti, då skulle jag vara nöjd faktiskt. Då går Midnattsloppet och Tjejmilen av stapeln. I oktober har vi Hässelbyloppet. Om jag får slippa benhinneinflammation och träna hela tiden fram tills dess så kanske det kan börja likna nåt ner mot 50 min. Eller?

1 kommentar:

Thepas sa...

Nja, vi har ju ingen diskmaskin så vi handdiskar varannan gång var. Och nu har det varit min tur ett par gånger men jag har jobbat över och varit lite lat. Som belöning för detta har jag nu en jättedisk imorgon. Tjoho.