fredag 14 september 2007

Yrke: Tuggummisanerare

Ja, ni läste rätt, det finns tydligen ett sånt yrke…..jag har själv bevittnat det både igår och idag när jag gick min vanliga morgonpromenad till jobbet. Utanför Gallerians entré har det stått en man med högtryckssputa och tagit bort tuggummin från gatan. Ett i taget hela tiden med det där munstycket….och då ska ni veta att det finns hundratusentals tuggummin som är nertrampade där….så han lär ju få hålla på ett tag.

Jag har sett en annan variant förut, då nån stått och skapat bort tuggummin istället med nån manick. Såg effektivare ut, men är väl mer krävande fysiskt.

Om folk kunde slänga sina tuggummin i närmsta papperskorg alternativt lägga det i en bit papper och ha i fickan tills papperskorg dyker upp så skulle det inte behövas människor som behövde utföra detta meningslösa jobb. De skulle ju kunna ägna sig åt nåt roligare kanske…behöver jag tala om att det var en invandrare som utförde tuggummisaneringen…? Vilken svensk skulle ta ett sånt jobb liksom…..
Usch, jag tyckte synd om honom. Fast vem vet, han kanske trivs jättebra med sitt jobb och är hur lycklig som helst….

Inga kommentarer: