måndag 3 september 2007

Kasslernät....en irriterande grej.

Lagade en pasta- och kasslergratäng idag till middag. I alla år som jag lagat kassler har jag retat mig på det där resårnätet som liksom vuxit fast i "skalet". Det är ju så otroligt irriterande att ta bort det för man får ju kasslerstänk över halva köket hur man än gör. Jag har iochförsig nu kommit på en egen lösning där jag helt enkelt fyller upp en bunke med vatten och sänker ner kasslern där och tar bort nätet under vattenytan så att säga. Under rinnande vattenkran funkar också rätt bra.

Men varför ska man behöva hålla på så här? Nätet fyller ju ingen funktion!! OK, det kanske har en funktion på charkuteriet när man producerar kasslern. Men kan de inte bara ta bort nätet innan det paketeras och säljs i butik?!!

Så jäkla dumt....

2 kommentarer:

Thepas sa...

Jamen eller hur! Det är en av anledningarna till att jag äter kassle så sällan...

Nu ska jag äta gulaschsoppa.

Anette sa...

Åh, vad gott! Gulaschsoppa är "smaskens till sista slicken"