tisdag 18 september 2007

Ingenting typ....

Känner att jag nog borde uppdatera här lite oftare, men det känns inte som jag har nåt vettigt att skriva om....

Idag har jag stannat hemma från jobbet och vårdat min förkylde son, det blir repris imorgon. Tack och lov går den stora tjejen på dagis annars får man ju psykbryt. Hade ju redan ägnat lördag, söndag och måndag som hemmafru/mamma med båda....då är det rätt tacksamt att få jobba sen. Grejen är den att det är gnat och tjafs hela tiden när de är hemma båda två, storasyster har börjat bli avundsjuk på lillebror (jag har väntat på detta sen han föddes...) och trilskas dels med avundsjukan men också med trotsighet som hör till den egna utvecklingen.
Är de vänner är det istället världens röj i huset....med vilda lekar....som att välja mellan pest eller kolera med andra ord. Lägg sen till att man själv sover cirkus 5 timmar per natt och inte är så pigg liksom...

Ikväll har jag varit på föräldramöte. Snart är det House och sen blir det inspelat Desperate Housewifes.....lagom soft.

Se där, det blev lite skrivet ändå....

1 kommentar:

Thepas sa...

Tackar! Jag mår faktiskt lite bättre nu.

Du vet verkligen hur man roar sig du. Jag ska också sitta framför tvn ikväll... Nu har jag städat och vikt tvätt och läst lite mer familjerätt (det går trögt nu, mycket upprepningar och jobbiga lagtexter) så jag kan absolut unna mig lite Desperate Housewives och te och macka.

På torsdag kommer Karl-Graham och lilla Edward hit. Jag är ledig på fredag och de stannar ända till söndag. Det ska bli så mysigt och jag har laddar upp genom att tvätta Nalle Puh-sängkläderna och plocka fram pysselväskan och leksakerna. Jag bara längtar längtar längtar till Karl-Graham får ett jobb här och jag slipper bo själv...

Ge pojken en "krya på dig"-puss.