måndag 22 februari 2010

Förra veckans och denna veckas träning

Ja, föregående veckas träning blev bra styrketräningsmässigt sett, men sämre med konditionsbiten. Men vem råder över vädret? Jag hade ju tänkt springa i helgen, men det var ju omöjligt med all snö och kyla. Och gymkortet gäller inte på helger så där kunde jag inte springa heller (jag har en dagtidsvariant och det gäller endast vardagar). Pga att jag inte kom upp i rätt mängd med en pulsnivå i zon 2 och 3 så erhöll jag tyvärr ingen pokal från min pulsklocka/träningsdator, men däremot 2 stjärnor och ett "Well done!". Ja, ja....

Kommande vecka har inte börjat så bra. Skulle tränat imorse på gymmet men är nu hemma med sjuka barn istället. Helgen kan bli knepig att få ihop en springtur på också, eftersom jag kommer vara ensam med barnen hela lördagen och på söndagen är det ridskola för dottern och därefter födelsdedagskalas för min man. Så det känns redan nu som att den här veckan inte kommer innehålla så mycket träning som jag vill. Men jag ska göra mitt bästa för att utnyttja alla luckor och träningsmöjligheter jag får!

----- Träningen 15-21/2 -------------------

Måndag:
Uppvärmn: Gång + jogging 10 min
Styrka: Ben, Mage, Triceps 50 min
Cardio: Gång - Weight Loss 20 min
Tisdag:
Rask promenad 30 min
Ridning 60 min
Onsdag:
Uppvärmn: Jogging 10 min
Styrka: Rygg, Bröst, Biceps 50 min
Cardio: Gång - Weight Loss 25 min
Torsdag:
Morgonpromenad 35 min
Fredag:
Uppvärmn: Jogging/löpning 10 min
Styrka: Axlar, Mage, (Ben) 40 min
Cardio: Gång - Training Zone "Moderate" 30 min + Löpning snabb intervall 10 min
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Inga kommentarer: