söndag 23 augusti 2009

Oh my god!

Insåg tidigare idag att en "bytta" a' 500 ml Ben & Jerry's Halfbaked innehåller 1150 kalorier. Jag har ju kunnat lista ut att deras glass innehåller betydligt mer kalorier än vanlig glass, men att det var SÅ mycket har jag inte fattat förrän jag läste näringsdeklarationen. Oh my god liksom!! Det innebär att jag satte i mig nästan 600 kalorier igår kväll och lika många idag på eftermiddagen. Fick lite halvångest över det faktiskt. Jag åt både lite smågodis och lite jordnötter igår dessutom, vill inte ens tänka på hur mycket det blev tillsammans. Brukar inte tänka så mycket på kalorierna när jag tränar mycket eftersom jag då gör av med dem. Men nu när jag inte springer (pga. onda benet) utan bara styrketränar 2 ggr i veckan och promenerar så kommer det ju i ett annat läge liksom.

Imorgon är det skärpning! Ikväll ska jag ut och se vad benet tycker om powerwalking. Har smort med liniment 2 ggr idag + massage.

Inga kommentarer: