söndag 16 augusti 2009

1.00.46

Ja, det var ju ingen höjdartid precis i Midnattsloppet, 1.00.46. Jag fick storstryk av maken som tränat betydligt mindre än vad jag gjort. Men jag får vara nöjd med att benet höll hela vägen runt, det var ju väldigt osäkert om jag skulle kunna springa överhuvudtaget. Men under uppvärmningen så kändes det rätt OK, inga direkta smärtor, mest ömhet. Så då bestämde jag mig för att göra ett försök. Självfallet fick jag mer ont under loppets gång, men det var aldrig så att jag funderade på att bryta. Men jag vågade inte pressa mig för hårt, för så fort man ökar på farten tar benet mer stryk så jag ville inte chansa. Hade gott om krafter kvar efter loppet och kände mig aldrig slut - tvärtom kändes det lättsamt och andningen funkade superbra, så det tar jag som ett tecken på att formen är god iallafall. Man får vara nöjd med det lilla.

Jag gör sällan bra tider i Midnattsloppet, Tjejmilen brukar alltid gå bättre. Så vi får väl se hur det blir i år. Om jag kan springa Tjejmilen om 2 veckor med benet. Jag är iallafall anmäld. Det vore ju trevligt om man kunde träna innan dess istället för att bara rehabiliteringsvila.
Benet är en katastrof idag. Kan knappt gå. Hemska smärtor. Lustigt nog har jag ingen som helst träningsvärk nånstans, det är bara benet som bråkar. Just nu känns det som benhinneinflammation, tror jag fått tillbaka det.... suck, suck...

1 kommentar:

kjellis sa...

Ha ha - det var ju ingen våldsam seger för mig över dig!