fredag 7 augusti 2009

Luftproblem




Ungarna har en sån här uppblåsbar badpool. Det är typ 8 ventiler som man ska använda när man ska blåsa upp den. Nu går det hyfsat fort eftersom vi har en väldigt bra och effektiv pump för just det ändamålet. Värre är det när man ska tömma ur luften, det är ett mindre helsike. Varför finns det inte pumpar som har en bakvänd funktion också, dvs. att de kan suga ut luften ur skiten? Så att den blir lika platt och fin som när man köpte den.... Kanske nåt att uppfinna... eller så finns det redan, men jag är den enda som inte vet om det.....

Eftersom ungarna har en till pool, en rund mindre som tydligen är roligare (!), så har bilpoolen blivit oanvänd efter sådär enda gången de badade i den. Så nu har den bara tagit upp stor plats på vår lilla pyttegräsmatta. Därför bestämde jag idag att jag skulle "packa ner" den. Jag blev helt genomsvettig av att brottas med all plast och luft i ungefär en halvtimme. Jag får fortsätta imorgon. Morr.....

4 kommentarer:

Kjellis sa...

Det finns sådana pumpar! Jag använde en i kväll för att pumpa upp en liggmadrass, i morgon ska den få tömma densamma. Strålande sak.

Anette sa...

Nämen...är det sant?! Måste genast kolla upp var man kan köpa en sån!

Kjellis sa...

Det var min systerdotters, och hon har enligt uppgift hittat den på Jula!

Anette sa...

Alright...! Jula is da shit alltså. Vi har ett Jula ett stenkast härifrån. Ska kolla in deras webb först.